Rīgā 21°C
Sekojiet ziņām
piektdiena 17. augusts
Vārda dienas Oļegs, Vineta

CSNg izraisīšanā bez OCTA dominē mazlitrāžas mototransportlīdzekļi

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) apkopotā statistika par 2013. – 2017.gadu liecina, ka starp visiem neapdrošinātajiem mototransportlīdzekļiem, ar kuriem izraisīti CSNg, pārliecinoši dominē mazlitrāžas (līdz 50 cm3) spēkrati.

No pēdējos piecos gados notikušajiem 102 gadījumiem, ko izraisījuši neapdrošināti mototransportlīdzekļi, lielākajā daļā (54,9%) vainojami mazlitrāžas motocikli vai mopēdi. “Šī ir ļoti svarīga atziņa, kas apliecina, ka daudzu mazlitrāžas mototransportlīdzekļu vadītāji joprojām aizmirst, nezina vai ļaunprātīgi ignorē to, ka kopš 2011.gada arī šādiem spēkratiem jāiegādājas OCTA,” skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

2017.gadā ar neapdrošinātu mototransportlīdzekli kopumā izraisīti 25 negadījumi, kas ir otrs lielākais skaits pēdējo piecu gadu laikā. “Lai arī kopējais CSNg skaits, kuru izraisītājs bijis motocikla vai mopēda vadītājs, pēdējos gados samazinās, tomēr joprojām, īpaši motosezonas sākumā, novērojam motobraucēju vieglprātību attiecībā uz savas atbildības apdrošināšanu,” skaidro J.Abāšins, piebilstot, ka šogad (līdz 25.aprīlim) jau reģistrēti 4 CSNg, ko izraisījis neapdrošināts mototransportlīdzeklis.

Kā liecina LTAB dati par 2013. – 2017.gadu, visbiežāk ar neapdrošinātu mototransportlīdzekli ceļu satiksmes negadījumus izraisījuši 25 – 40 gadus veci vadītāji, kuri braukuši ar 6 - 10 gadus vecu mazlitrāžas motociklu vai mopēdu. Savukārt visbiežākā neapdrošinātā mototransportlīdzekļu marka, ar kuru pēdējos piecos gados izraisīti CSNg, ir Yamaha, kam seko Kawasaki un Wonjan spēkrati.

"Atgādinām, ka OCTA apdrošināšanas polise ir nepieciešama gan motociklu, gan mopēdu un motorolleru vadītājiem. Par braukšanu bez tās tiek piemērots naudas sods un soda punkti - fiziskām personām motociklu īpašniekiem no 85 līdz 120 EUR un 2 soda punkti, bet mopēdu un motorolleru īpašniekiem no 30 līdz 55 EUR un 2 soda punkti," informē LTAB valdes priekšsēdētājs.

1997. gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma, kuras mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes sistēmas dalībvalstīs.

Komentāri

Šai ziņai vēl nav komentāru

Vārds

Komentārs