Rīgā 5°C
Sekojiet ziņām
trešdiena 17. oktobris
Vārda dienas Gaitis, Gaits, Karīna

"Renault" gatavo nākotnes auto infrastruktūru

SCOOP ir izmēģinājuma projekts inteliģentas sadarbības transporta sistēmu izveidei. Šis ES projekts atvieglo izmēģinājumus nākotnes transportlīdzekļa-transportlīdzekļa (V2V) un transportlīdzekļa-infrastruktūras (V2X) savienojamības risinājumiem reālās pasaules braukšanas apstākļos. To īsteno kopā ar vairākiem partneriem Francijā, tostarp Francijas Ekoloģiskās un iekļaujošās pārejas ministriju, reģionālajām iestādēm, infrastruktūras operatoriem, universitātēm un pētniecības centriem. Renault grupa sadarbojas ar SCOOP, lai pārbaudītu jaunas tehnoloģijas savās Renault Megane automašīnās, un šobrīd tiek plānots, ka nākamās paaudzes projektā tiks iesaistīti arī citi uz nākotni vērsti partneri.

“Mūsu galvenais mērķis ir piedāvāt mūsu flotes klientiem automašīnas, kas ir drošākas uz ceļiem un uzlabotu satiksmes plūsmu. Šie transportlīdzekļi "runā" viens ar otru un viens otru brīdina reāllaikā par jebkādiem apdraudējumiem, lēnu satiksmi vai priekšā esošiem nelaimes gadījumiem. Infrastruktūras uzņēmumi, piemēram, Francijas autoceļu operators SANEF, arī nosūta informāciju saderīgām automašīnām par satiksmi, ceļu remonta darbiem, ātruma ierobežojumiem, nelaimes gadījumiem un priekšā esošiem apdraudējumiem,” paskaidro Renault Scoop projekta vadītāja Kristīne Tisso.

SCOOP aprīkotās Mégane automašīnas izmanto tehnoloģijas, kas tiks uzstādīta rītdienas autonomajām, savienotajām automašīnām. Tajās ietilpst sensori un datori, kas apkopo un analizē transportlīdzekļa datus, piemēram, ātrumu, stūres rata leņķi, iespējamās riepu saķeres problēmas saistībā ar laika apstākļiem, vējstikla tīrītāju darbību un drošības spilvenu izvietojumu. Ja tiek konstatēta problēma, automašīnas borta dators automātiski nosūta brīdinājuma ziņojumu citiem ar SCOOP aprīkotajiem transportlīdzekļiem un vienībām, kas izvietotas gar šosejām. Liela satiksmes negadījuma gadījumā šīs vienības ziņo neatliekamās palīdzības dienestiem. Izmēģinājuma fāzē šādas komunikācijas vienības tiks uzstādītas uz ceļiem 2000 kilometru garumā Parīzes reģionā, gar A4 automaģistrāli Iseras reģionā Francijas austrumos, uz Bordo apvedceļa un Bretaņā.

Borta dators, kas sniedz brīdinājuma ziņojumus, izmanto augstas kvalitātes bezvadu sakaru protokolu, kas izmanto jaunākās paaudzes ITS G5 tehnoloģiju (Intelligent Transportation Systems), kas darbojas īpašā frekvencē (5.9GHz). Šīs sistēmas ir izstrādātas tieši lietošanai kustošos objektos un piedāvā raidīšanas diapazonu līdz 1000 metriem. Protokols sistemātiski pārbauda katra ziņojuma autentiskumu un ātri darbojas reālā laikā, lai izvairītos no sadursmēm. Tas arī garantē, ka dati tiek apstrādāti un uzglabāti anonīmi, lai aizsargātu lietotāju konfidencialitāti.

“Renault grupa pašlaik ved sarunas ar vairākiem Francijas uzņēmumiem, lai tie iekļautu ar SCOOP tehnoloģiju aprīkotās Megane savos autoparkos. Šajā agrīnajā fāzē mēs meklējam flotes partnerus, kuri vēlas izmantot jaunāko savienoto tehnoloģiju, lai pārbaudītu jaunus veidus, kā nodrošinātu savu darbinieku drošību uz ceļa. Izmēģinot šos flotes transportlīdzekļus SCOOP projekta ietvaros, tie iekļaujas jaunas autonomo un savienoto automašīnu ekosistēmas izveidē Eiropā,” sacīja Nadīne Leklēra, Renault grupas viceprezidente.

ES SCOOP projekts iesākās 2014.gadā un tagad ir nonācis līdz aktīvajai izmēģināšanas fāzei, pateicoties Palencijas (Spānija) rūpnīcā saražotajiem 1000 Renault Mégane.

Komentāri

Šai ziņai vēl nav komentāru

Vārds

Komentārs