Rīgā 23°C
Sekojiet ziņām
pirmdiena 18. jūnijs
Vārda dienas Alberts, Madis

"Renault", "NUMA" un partneri iepazīstina ar "CityMakers" pirmajiem rezultātiem

Pirms desmit mēnešiem Groupe Renault, NUMA kopā ar sadarbības partneriem – Nissan, RCI Bank and Services, AXA, un Parīzes pilsētu – sāka atvērtu inovāciju programmu CityMakers, kas veltīta pārejai uz elastīgāku un ilgtspējīgāku pilsētas satiksmes mobilitāti. Nesen jaunuzņēmumi un partneri iepazīstināja ar kopīgo pūliņu rezultātiem un piedāvāja gūt ieskatu par nākotnes mobilitātes risinājumiem.

CityMakers: atvērta inovāciju programma, kuras mērķis ir veicināt pāreju uz fleksiblāku un ilgtspējīgāku urbāno mobilitāti.

Ātri pieaugošā urbanizācija nes līdzi daudzas problēmas, ar ko jāsaskaras pilsētām un pilsētniekiem, un viena no problēmām ir transporta tīkla efektivitāte.  2017. gada aprīlī Groupe Renault, NUMA kopā ar sadarbības partneriem sāka programmu CityMakers, kas apvieno jaunuzņēmumus, speciālistus un publiskā un privātā sektora pārstāvjus, lai sagatavotu risinājumus.  Programmas mērķis: atvieglot pilsētas iedzīvotāju pārvietošanos pilsētvidē un veicināt pāreju uz fleksiblāku un ilgtspējīgāku pārvietošanās sistēmu pilsētās.

2017. gada jūnijā CityMakers programmas partneri definēja 6 izaicinājumus jeb problēmas, kas varētu būt par pamatu vienam vai vairākiem eksperimentiem, un aicināja jaunuzņēmumus pievienoties šim piedzīvojumam.  Izaicinājumi bija saistīti ar elektrisko transportlīdzekļu infrastruktūras optimizāciju pilsētā, ceļu uzturēšanas uzlabojumiem un, piemēram, multimodāla mobilitātes risinājuma attīstību darbvietās.

28. septembrī no daudziem kandidātiem tika izraudzīti deviņi jaunuzņēmumi, kuru uzdevums ir kopā ar programmas partneriem un ekspertiem piedāvāt minēto problēmu risinājumus. Pēc trīs mēnešu eksperimentiem, kuros partneri un jaunuzņēmumi ar NUMA atbalstu izstrādāja un testēja inovatīvos mobilitātes risinājumus Parīzē, CityMakers komanda vakar iepazīstināja ar kopdarba rezultātiem.

6 problēmas un 9 inovatīvi urbānās mobilitātes risinājumi  

Problēma #1 –Automašīnu koplietošanu uzlabot ar papildu pakalpojumiem

OuiCar, AXA, RCI Bank and Services un Groupe Renault koncentrējās uz to, lai izprastu, kā darbojas privātpersonu savstarpēja auto iznomāšanas prakse.  Pētījumā divās daļās, kvalitatīvi un kvantitatīvi, kļuva iespējams identificēt auto īpašnieku vēlmes un vajadzības (it īpaši jaunu auto īpašnieku) un noskaidrot labāko veidu, kā veicināt īpašnieka automašīnas pieejamību auto koplietošanas platformās.  

Problēma #2 – Piedāvāt interaktīvu un visaptverošu informāciju pasažieriem transportlīdzeklī

Persistant Studios sadarbībā ar Groupe Renault un Parīzes pilsētu iztēlojās automašīnu kā interaktīvu mediju un lika pārdomāt mijiedarbību starp automašīnas iekšieni un ārējo vidi ar mērķi braucienu padarīt par jaunatklājumu laiku.  Tika attīstīti un testēti dažādi risinājumi attiecībā uz pieredzi un saturu, ko varētu piedāvāt braucējiem automašīnā.  Ļoti noderīgs tests, lai iztēlotos autonomo transportlīdzekļu pakalpojumus, kādi varētu mūs sagaidīt nākotnē.

Problēma #3 - Vienkāršot dažādu transportlīdzekļu izmantošanu, pārvietojoties Ildefransas reģionā

Izmantojot ceļošanas izsekošanas tehnoloģijas un daudzu avotu datu analīzi, Geo4Cast ir ieguvis labāku izpratni par Nissan galvenās mītnes un AXA Ildefransas reģionā, Francijā, darbinieku paradumiem, lai piedāvātu 7 risinājumus, kā optimizēt viņu mobilitāti saskaņā ar enerģijas pārejas mērķiem.  Optimizācijas risinājumi ietver attālinātu darbu, automašīnu kopīgu izmantošanu un uzņēmumu automašīnu aizvietošanu ar “mobilitātes pasēm”.  Katram no šiem scenārijiem tika izvērtēts braukšanas laika un naudas ietaupījums.

Uzņēmums Karos speciālā vietnē testēja automašīnu kopizmantošanas aplikāciju ar RCI Bank and Services darbiniekiem. Šis eksperiments deva iespēju celt apziņas līmeni par jaunajiem mobilitātes risinājumiem darbinieku vidū un pavēra iespēju izveidot jaunus transporta izmantošanas ieradumus, kas ļautu samazināt braukšanas laiku un atvieglot maršrutus.  Izmēģinājumos vietnes lietotāji vidēji ietaupīja 24 minūtes un palielināja pirktspēju par 6 eiro uz braucienu.  Kopumā eksperimenta laikā gaisā nenonāca 345 kg CO2 izmešu ekvivalents.

Problēma #4  - Veicināt elektrisko transportlīdzekļu lietošanu un infrastruktūru pilsētvidē

Kas attiecas uz elektrisko transportu, stimuli un ieguvumi satiksmei vai stāvvietu atrašanai ir dažādi un atšķiras laikā un reģionā.  Ne vienmēr ir viegli piekļūt informācijai, kas būtu skaidra, ātra un uzticama.  Toucan Toco un Groupe Renault  izstrādāja platformu, kas var palīdzēt nākotnes pircējiem iztēloties sevi, kā ir būt savā elektriskajā spēkratā un gūt ieskatu par šādiem jautājumiem: uzlāde un stāvvietu atrašana ikdienā vai brīvdienās, ietekme uz budžetu, pieejamie modeļi Francijas tirgū, ietekme uz vidi, saņemtie viedokļi un ierosinājumi u.c.

Dalberg Data Insights, Groupe Renault un Parīzes pilsēta ir izstrādājusi vēl vienu platformu, kas apkopo datus no Groupe Renault un Parīzes pilsētas par elektrisko spēkratu izmantojumu un uzlādes infrastruktūru.  Šī platforma sniedz dinamisku vizualizāciju par elektrisko automašīnu izmantojumu un ietekmi Parīzē un paver iespēju attiecīgi izvietot vajadzīgo infrastruktūru vai veicināt elektrisko transportlīdzekļu iegādi.Problēma #5 – Uzlabot mobilitātes pakalpojumus vai radīt jaunus, izmantojot datus, kas iegūti no neizmantotām automašīnām

Francijā stāvvietas meklēšana ir vainojama 5% līdz 10% sastrēgumu izraisīšanā pilsētā.  AppyParking, Nissan un RCI Bank and Services veica testus, lai pārbaudītu risinājumu šai problēmai.  AppyParking sniedz ātru un vieglu risinājumu, lai atrastu brīvās stāvvietas un sniegtu informāciju par maksāšanas procedūrām, pieskaņojoties reālajam laikam, izmantojot transportlīdzekļu ģeolokāciju un datus par brīvajām stāvvietām. Tehnoloģijas prototips jau darbojas Londonā.  Šis pētījums notika Parīzes Marē apgabalā.

Nissan un RCI Bank and Services arī sadarbojās ar Ellis Car, lai labāk izprastu profesionālo automašīnu vadītājus un uzlabotu infrastruktūru un izmantojumu ļoti individualizētā veidā (balstoties uz biežākajiem satiksmes riskiem), izmantojot telemātiskos un/vai viedtālruņu datus.  Darba turpināšana pie šī risinājuma var palīdzēt samazināt negadījumu risku visos profesionālajos autoparkos.

Problēma #6 - Izmantot automašīnas informāciju, lai piedāvātu noderīgu ceļa uzturēšanas instrumentu

Logiroad, lēmumu pieņemšanas atbalsta programmatūras izdevējs ceļu tīkla uzturēšanas un pārvaldīšanas jomā, testēja Renault automašīnu sensoru uzticamību uz Parīzes ceļiem, lai novērtētu ceļu drošības kvalitāti un konstatētu ceļa defektu, piemēram, bedru, precīzu atrašanās vietu. Savienojot sensorus ar Logiroad datubāzi, tika izstrādāts risinājums, kas piedāvā vietējām pašvaldībām iespēju piekļūt objektīvai informācijai par stāvokli uz ceļiem reālā laikā un par zemākām izmaksām, līdz ar to veicinot ceļu uzturēšanu un satiksmes plūsmu un vienlaikus samazinot uzturēšanas budžetu.

Komentāri

Šai ziņai vēl nav komentāru

Vārds

Komentārs